Begynderstævne 2 i Karup

Antal tilmeldte: 5/50 Pris: 0 DKK Lokation:
Alhedens Idræts- og Kulturcenter, svømmehal Trehusevej 7
7470 Karup J
Dato:
09-11-2024 08:10 - 15:00
Sidste frist for tilmelding:
24-10-2024

Hej VS7 og VS8 svømmere og forældre

Det er nu blevet tid til at tilmelde sig Begyndertævne 2 i Karup. Begynderstævner er en rigtig god mulighed for at svømmerne kan opleve, hvordan et svømmestævne foregår og blive fortrolig med svømmekonkurrencer. Der er fokus på, at alle får en god oplevelse.

Stævnet foregår i Karup og forventes at vare 3-4 timer. Der er opvarmning fra kl. 9:00 og stævnestart kl. 9:30.

Vi har brug for jer forældre til at hjælpe under stævnet som enten tidtager eller holdleder:

Tidtagerens opgave er at tage tid på svømmerne – den opgave bliver I introduceret til på officialmødet inden stævnet begynder.

Holdlederens opgave er at hjælpe træneren under stævnet. Træneren skal nok introducere jer til holdlederopgaven – men I kan også læse mere herunder. Der er også mulighed for at deles om opgaven med en af de andre forældre.

Forældreopgaverne kræver ikke nogen særlige forudsætninger – men de er nødvendige for at stævnet kan afvikles. Derfor opfordres I til at melde jer som hjælpere – det er også langt sjovere at være med, end blot at være tilskuer.

Brug gerne kommentarfeltet i tilmeldingsblanketten, hvis der er noget, vi særligt skal være opmærksom på.

Træneren aftaler med svømmeren, hvilke løb, der skal svømmes.

I er velkomne til at tage fat i træneren eller stævneudvalget (staevneudvalg@viborgsvommeklub.dk), hvis I har spørgsmål.

Når tilmeldingsfristen er overstået bliver der udsendt en mail med praktiske oplysninger og en oversigt over, hvem der skal hjælpe med hvad.

VH Stævneudvalget / Ole

OBS: Husk den nye klub-T-shirt, shorts, indendørssko, drikkedunk og selvfølgelig svømmetøj, svømmebriller og en god stor madpakke.

Som holdleder har man typisk følgende opgaver til et begynderstævne:

* inden afgang fra Søndre skole tjekker man om alle svømmere er mødt op (der udsendes info-seddel med alle svømmere - forud for stævnet) - og sørger for at træner(e) kommer med i én af bilerne.

* fremme i svømmehallen får klubben udleveret et eller flere programmer med løbsliste, hvor man kan se, hvilke løb/heat Viborg-svømmerne skal svømme i, og så har man til opgave at fortælle det til svømmerne i god tid før de skal svømme. Man kan evt. med fordel markere Viborg-svømmerne med en overstregnings-tusch, så man ikke overser nogen. Til begynderstævner plejer speaker at være god til at ''efterlyse'' svømmerne en ekstra gang, hvis de ikke står klar til start - da svømmerne gerne skal få en god oplevelse til stævnet.

* hjælpe svømmerne bedst muligt, nogen er måske lidt nervøse, og har behov for at snakke lidt osv.

Hvis der er flere forældre, som pga ''manglende erfaring'' gerne vil dele holdleder-tjansen, så er det også muligt. Så skriv det i kommentaren ved tilmelding. Og trænerne er erfarne, og kan også fortælle jer, hvad de gerne vil have jeres hjælp til.

I kan også læse om holdlederopgaven i stævnehåndbogen på

Tilvalg

ValgPris
Stævnetilmelding45.77 DKK

Ekstra information

Fornavn
Efternavn
Årgang
Hold
Kan forælder være holdleder?
Kan forælder være official/tidtager (officialuddannelse er ikke påkrævet)
Eventuel official uddannelse
Navn på holdleder eller official
Navn på forældre