Hej Junior svømmere
Hermed tilmelding til DM Junior kortbane, der afholdes i Esbjerg, Svømmestadion Danmark.
Tilmelding er mulig for svømmere i årgang 2007 til 2009, som har kravtid.
Stævnet varer fra torsdag til fredag, men der vil være afgang fra Viborg onsdag eftermiddag.
Når der er overblik over antallet af deltagere forventer jeg at vi mødes og aftaler forældrehjælp mv.
Beløbet, som skal betales ved tilmeldingen er et depositum og dækker nogle af de faste udgifter i forbindelse med mesterskabet. Efter stævnet kommer der et regnskab med restbeløb, som skal betales/tilbage betales.
Sidste frist for tilmelding er onsdag den 7. oktober 2024.
mvh Stævneudvalget/Joachim
staevneudvalg@viborgsvommeklub.dk
Hej VS7 og VS8 svømmere og forældre
Det er nu blevet tid til at tilmelde sig Begyndertævne 2 i Karup. Begynderstævner er en rigtig god mulighed for at svømmerne kan opleve, hvordan et svømmestævne foregår og blive fortrolig med svømmekonkurrencer. Der er fokus på, at alle får en god oplevelse.
Stævnet foregår i Karup og forventes at vare 3-4 timer. Der er opvarmning fra kl. 9:00 og stævnestart kl. 9:30.
Vi har brug for jer forældre til at hjælpe under stævnet som enten tidtager eller holdleder:
Tidtagerens opgave er at tage tid på svømmerne – den opgave bliver I introduceret til på officialmødet inden stævnet begynder.
Holdlederens opgave er at hjælpe træneren under stævnet. Træneren skal nok introducere jer til holdlederopgaven – men I kan også læse mere herunder. Der er også mulighed for at deles om opgaven med en af de andre forældre.
Forældreopgaverne kræver ikke nogen særlige forudsætninger – men de er nødvendige for at stævnet kan afvikles. Derfor opfordres I til at melde jer som hjælpere – det er også langt sjovere at være med, end blot at være tilskuer.
Brug gerne kommentarfeltet i tilmeldingsblanketten, hvis der er noget, vi særligt skal være opmærksom på.
Træneren aftaler med svømmeren, hvilke løb, der skal svømmes.
I er velkomne til at tage fat i træneren eller stævneudvalget (staevneudvalg@viborgsvommeklub.dk), hvis I har spørgsmål.
Når tilmeldingsfristen er overstået bliver der udsendt en mail med praktiske oplysninger og en oversigt over, hvem der skal hjælpe med hvad.
VH Stævneudvalget / Ole
OBS: Husk den nye klub-T-shirt, shorts, indendørssko, drikkedunk og selvfølgelig svømmetøj, svømmebriller og en god stor madpakke.
Som holdleder har man typisk følgende opgaver til et begynderstævne:
* inden afgang fra Søndre skole tjekker man om alle svømmere er mødt op (der udsendes info-seddel med alle svømmere - forud for stævnet) - og sørger for at træner(e) kommer med i én af bilerne.
* fremme i svømmehallen får klubben udleveret et eller flere programmer med løbsliste, hvor man kan se, hvilke løb/heat Viborg-svømmerne skal svømme i, og så har man til opgave at fortælle det til svømmerne i god tid før de skal svømme. Man kan evt. med fordel markere Viborg-svømmerne med en overstregnings-tusch, så man ikke overser nogen. Til begynderstævner plejer speaker at være god til at ''efterlyse'' svømmerne en ekstra gang, hvis de ikke står klar til start - da svømmerne gerne skal få en god oplevelse til stævnet.
* hjælpe svømmerne bedst muligt, nogen er måske lidt nervøse, og har behov for at snakke lidt osv.
Hvis der er flere forældre, som pga ''manglende erfaring'' gerne vil dele holdleder-tjansen, så er det også muligt. Så skriv det i kommentaren ved tilmelding. Og trænerne er erfarne, og kan også fortælle jer, hvad de gerne vil have jeres hjælp til.
I kan også læse om holdlederopgaven i stævnehåndbogen på
https://viborgsvommeklub.dk/page/konkurrencesvoemning-information
Vi har fornøjelsen af at invitere jer til en festlig og lærerig dag, hvor jeres børn får mulighed for at vise, hvad de har opnået i svømmeskolen. Den 10. november fra kl. 12.00 afholder vi i Viborg Svømmeklub vores Mærkedag på Søndre Skole, hvor alle børnene kan få et mærke i deres svømmebog.
Svømmebogen er en vigtig del af svømmeskolens læringsrejse og viser barnets fremskridt og de færdigheder, de har opnået gennem undervisningen. Hvis jeres barn ikke allerede har en svømmebog, vil de få udleveret én på dagen, så alle kan følge med i deres udvikling.
Deltagelse koster 50 kroner, hvilket dækker kaffe og kage til jer forældre samt søskende og resten af familien, så vi kan skabe en hyggelig dag for alle. Vi vil desuden bede jer om at huske at medbringe svømmetøj, svømmebriller, håndklæde og meget gerne indendørssko, da der også vil være aktiviteter i gymnastiksalen.
Hvis I er forhindret i at deltage, vil vi sætte stor pris på, at I melder afbud via systemet, så vi kan planlægge derefter.
Den præcise tidsplan kommer tættere på dagen, men vi kan allerede nu love en stolt og festlig dag for både børn og forældre. Vi ser frem til at fejre børnenes resultater sammen med jer!
Med venlig hilsen,
Viborg Svømmeklub
Kære VS8 og VS9
Så er det snart vi sammen skal have den sjoveste træningsweekend sammen.
Som orienteret om på opstartsmøder, så er det fredag den 15. november kl. 16.30 til lørdag den 16. november kl. 12
For at det skal lykkedes at afholde denne weekend, er der behov for at forældre hjælper til med:
1. afhentning af bestilt aftensmad og servering og oprydning herefter
2. værtsfamilie til at have 3 (inkl. Egen svømmer) svømmere til overnatning og morgenmad samt transport til/fra søndre fredag aften og lørdag morgen.
Derudover er der behov for nogle medbringer frugt og kage.
Arrangementet er en oplagt mulighed for svømmeforældre at mødes med alle de skønne svømmere, trænere og andre svømmeforældre.
Programmet er:
Fredag den 15.11.24
Kl. 16.30 – 17.30: Svømning
Kl. 18.00-18.45: Aftensmad i Klublokalet
Kl. 19.00-20.00: Aktiviteter i hallen
Kl. 20: Afhentning af værtsfamilie
Lørdag den 16.11.24
Morgenmad i værtsfamilierne
Kl. 8.30: Møde på søndre
Kl. 9.00 – 10.00: Svømning
Kl. 10.15-10.30: Frugt/ Kage
Kl. 10.45 – 11.45: Aktiviteter i hallen
Kl. 12 Farvel og tak
Med venlig hilsen
K- udvalget/ Jytte
Hej DM-svømmere
Efter aftale med Jens er denne tilmelding til deltagelse lørdag d. 7/12-2024 til Dilling Herning Gp (kortbane).
Stævnet afholdes i Herning Svømmehal, Brændgårdvej 20, 7400 Herning
OBS sidste tilmeldingsdato 20. oktober 2024
Indledende slutter lørdag ca. kl. 15. Lørdag er der superfinaler 17.00-20.00.
Indsvøm er sat til at starte kl. 8.00 om lørdagen.
Stævneinformation kan ses på www.svømmetider.dk
Mvh Stævneudvalget/ Tanja
staevneudvalg@viborgsvommeklub.dk
Hej forældre og svømmere
Der skal betales depositum for træningslejren i Malaga. Derfor bedes I allerede nu betale 1. rate.
OBS. Fristen er kort.
VH Stævneudvalget / Joachim
Hej forældre og svømmere
Det er tid til at betale 2. rate for træningslejren i Malaga.
VH Stævneudvalget / Joachim
Hej forældre og svømmere
Det er tid til at betale 3. rate for træningslejren i Malaga.
VH Stævneudvalget / Joachim