OFFICIAL

Official / Officialgrunduddannelse

For at et svømmestævne kan afholdes, kræver det såkaldte ”officials”/dommere, som består af frivillige forældre.
VIBORG SVØMMEKLUB har en målsætning om, at hver svømmer har mindst en forælder, som ”uddanner” sig til official
(uddannelsen til officials betales af klubben).
Som official lærer man meget om svømning, får god kontakt til øvrige svømmere, forældre og ikke mindst trænere i klubben.

Så bliv uddannet som official og kom afsted med dit barn til en masse fede svømmestævner :-)

Du kan læse mere om ”officialgrunduddannelsen” på Svøm Danmarks hjemmeside:
www.svoem.org/Kurser/Officials-kurser/Officialgrunduddannelse/
Nederst på siden er der også en kalender, der viser hvornår og hvor kurset tilbydes - find et sted i nærheden af Viborg.
VIBORG SVØMMEKLUB afholder også Officialgrunduddannelsen en eller to gange årligt.

Hvis man har lyst, kan man efterfølgende tage flere kurser, som f.eks. starter, ledende måldommer og tidtager, speaker m.fl.
Læs mere på www.svoem.org/Kurser/Officials-kurser/

Har du spørgsmål vedr. det at blive official, så kontakt endelig vores stævneudvalg på staevneudvalg@viborgsvommeklub.dk